Хто думає про науку, той любить її,
а хто ії любить, той ніколи не перестає вчитися
Г. Сковорода
У системі безперервної освіти чільне місце належить позашкільній освіті,
яка відіграє значну роль у розвитку творчого потенціалу та розумових здібностей
молоді, у підготовці її до суспільного життя, формуванню особистісної культури.
Педагогічна місія позашкільних навчальних закладів на сьогодні є особливою –
знайти способи переконати дитину, яка прийшла туди навчатися, що вона є
неповторною, талановитою. Успіх на цьому шляху визначає наявність у
педагогів-позашкільників певних особистісних та професійних якостей, творчого
мислення, прагнення до духовного збагачення, отож, від того, якими сучасними
досягненнями педагогічної науки, інноваційними технологіями володіє керівник
гуртка, великою мірою залежатиме успіх і позитивні зміни в позашкільній освіті.
Методичний кабінет центру творчості узяв курс на створення інформаційних,
науково-методичних, організаційно-педагогічних умов для безперервного,
системного підвищення кваліфікації і професійно-особистісного росту
педагогічних працівників. Враховуючи зміни у змісті освіти, практичну
реалізацію особистісно орієнтованого навчання, впровадження в навчальний процес
сучасних педагогічних технологій, адаптуємося до змін у системі освіти,
змінюємо підходи до організації методичної роботи.
У 2016-2017 навчальному році робота методичної служби Центру творчості буде спрямовано на
виконання основної проблеми навчально-виховної діяльності: «Формування творчої особистості на засадах педагогіки життєтворчості та успіху в умовах розвитку єдиного інформаційно-освітнього середовища» та
вирішення таких науково-методичних завдань:
– створення
умов для підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з метою формування
педагога з високим рівнем професіоналізму, методичної і загальної культури,
інноваційним творчим стилем мислення;
– створення умов для об’єднання
зусиль педагогічних працівників закладу, сім’ї, громадськості в забезпеченні
особистісного зростання кожної дитини та максимальної адаптації до соціуму;
– забезпечення використання
інформаційно-комунікаційних технологій, впровадження особистісно орієнтованих,
інтерактивних та проектних технологій у навчально-виховний процес, створення
умов для здійснення дослідно-експериментальної роботи;
– удосконалення системи роботи з
обдарованими дітьми шляхом всебічного розвитку юної особистості з максимальним
урахуванням її здібностей та обдаровань;
– створення у закладі сприятливого
для дітей мікроклімату, формування загальнолюдських моральних цінностей,
впровадження в практику роботи закладу досвід з проблеми "Формування культури
здоров’я педагогів".
Забезпечуючи методичний супровід творчого зростання педагогів, методична
служба прагне створити атмосферу дружньої взаємодії, умови професійного
взаємозбагачення, довіри між керівниками гуртків і методистами; сформувати в
педагога потребу для подальшого росту, вмотивувати його творчість.
Структура діяльності методичної служби
·
методична
рада;
·
методичні
оперативні наради;
·
педагогічне
інформування;
·
салон
майстрів педагогічної справи;
·
школа
молодого педагога;
·
творчі
групи;
·
методичне
об’єднання керівників гуртків художньо-естетичного напряму;
·
методичне
об’єднання керівників гуртків науково-технічного напряму;
·
методичне
об’єднання керівників гуртків туристсько-краєзнавчого напряму;
·
методичне
об’єднання керівників гуртків еколого-натуралістичного напряму;
·
методичне
об’єднання керівників гуртків гуманітарного напряму.
Методична рада здійснює керівництво науково-методичною, експериментальною
та практичною діяльністю педагогічного колективу і реалізує поставлені
завдання. Предметом засідань методичної ради є розгляд і затвердження програм,
методичних рекомендацій, організація та проведення виставок, конкурсів, змагань,
конкурсів професійної майстерності.
До структури методичної роботи входять методичні об’єднання керівників
гуртків, які організовують взаємовідвідування занять, вивчають результативність
курсової перепідготовки й самоосвіти, проводять відкриті заняття, творчі звіти,
панорамний показ творчих знахідок, готують матеріали на виставки, визначають
актуальні проблеми, враховуючи індивідуальні особливості вихованців.
У Центрі творчості функціонують творчі групи керівників гуртків, які
працюють над питаннями: «Роль творчого педагога у вихованні дітей творчістю»,
«Удосконалення роботи творчих об’єднань з підготовки дітей та підлітків до
свідомого вибору професії», «Використання матеріалів пошукової та краєзнавчої
роботи на заняттях гуртків туристичного профілю», «Формування інтелектуальних
умінь і навичок, критичного мислення в процесі набуття екологічних знань»,
«Гуманізація психолого-педагогічного впливу в умовах соціалізації особистості
дитини». Активна робота у творчих групах не лише сприяє розвитку професійної
діяльності, а й активізує особистісний потенціал кожного педагога, створює
умови для пошукової, дослідницької творчості.
Керівники гуртків, які входять у групу «Салон майстрів педагогічної
справи», працюють на довірі та самоконтролі. Педагоги цього рівня – головні
провідники нових методик, технологій.
Особлива увагу в закладі приділяється групі молодих педагогів. Проблеми
педагогічної етики, вимоги до сучасного заняття, основи психологічного навчання
– це лише деякі питання, які розв’язують педагоги. Створена і працює система наставництва.
Однією з форм методичної роботи є самоосвітня робота педагога. Керівники
гуртків удосконалюють свої навички роботи з методичною та педагогічною
літературою.
Постійно оновлюється банк передового педагогічного досвіду – одне з
найважливіших завдань методичної служби.
Формуючи новий зміст освіти, керівники гуртків розробляють навчальні
програми роботи гуртків, які дають змогу застосувати методи творчої діяльності
і самоосвіти.
Раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості
дозволяє віднаходити шляхи до вершин педагогічної майстерності за умов здорового
психологічного мікроклімату в колективі, що ґрунтується на повазі і
взаємоповазі, умінні радіти за успіхи іншого і цінувати те, що вирізняє кожного
з-поміж інших, – самобутню творчу індивідуальність.
«Формування творчої особистості на засадах педагогіки життєтворчості та успіху в умовах розвитку єдиного інформаційно-освітнього середовища»
• Структура методичної роботи Сквирського районного центру дитячої та юнацької творчості
В методичному кабінеті Майстер-клас
Майстер - клас з валяння вовни
Майстер - клас "Плетіння з газетних трубочок"